lauantai 26. toukokuuta 2012

kaupunkilomaa...


ti 22.5.
Täällä Malawissakin (Mangochissa) on muuten Tampereen judon etäpiste. Näimme jokunen aika sitten Tampereen judon verkkarit eräällä paikallisella, mutta vilahti niin nopeasti ohi, ettemme ehtineet kysyä missä heidän dojonsa sijaitsee ;)

Lungwenassa on sitten vastaavasti Joen Yawara ry. edustettuna, siellä on ainakin yhdellä mieshenkilöllä upea keltainen t-paita. Ja, uusi omistaja pitää sitä rinta rottingilla. Syystäkin :)

Raportin kirjailupäivä, samoin kuin eilinen ja edellisen viikon loppupäivät. Lähitulevaisuuden suunnittelua ja tulevan viikonlopun Lilongwen matkailun ohjelman varmistelua.



Ke 23.5.
Lämpö hellii meitä edelleen eikä talvesta ole tietoakaan, poikkeuksellista kuulemma tähän aikaan vuodesta. Aamukahvit tnm:n nettikahvilassa, sillä muita kahvittelupaikkoja emme ole juuri löytäneet. Torin lukuisten myyntikojujen kautta kotiin. Lounaaksi olemme viime aikoina syöneet torin kojuista saatavia chipseja (upporasvassa paistettuja perunalohkoja), kananmunaa ja salaattia. Mutta päivällisellä olemme saaneet nauttia monipuolista hyvää afrikkalaista ruokaa Shire-joen rantahuvilalla made by Jim. Siinä kalpenevat ravintoloiden ruuat. Kokki on kokkien kokki :)

Ennen päivällistä menimme hieman epäilevin ja pelonsekaisin tuntein noutamaan tilaamiamme pukuja nuorelta miestailorilta. Positiivinen yllätys jällen kerran ja onneksi meillä on nyt hieman kasvunvaraakin.



to 24.5.
Matkalaukkujen pakkaamista Lilongwea ajatellen. Vähän rapsaa ja irtolettejä. Tanja on ottanut asiakseen kannattaa paikallista yrittäjyyttä istumalla viikon sisällä kaksi kertaa kampaajalla. Hinta ei tosiaan kirpaise, noin kahden tunnin työ ja materiaalit 1 600 Mk, eli noin 5 euroa. Lettejä, muttei rastoja. Olisi mukava kokeilla vielä pikkusaparoita, mutta aika taitaa loppua kesken (ainakin tällä reissulla…).

Illalla Emman läksiäispartyt vierastalolla.



pe 25.5. ja la 26.5.
Perjantai vierähtikin sitten mukavissa matkustustunnelmissa Mangochista Lilongween. Tällä kertaa kellotimme pari tuntia lyhemmän ajan kuin edellisellä ajanotolla, eli 7 tuntia melko tiivistä yhdessäoloa. Rankkaa ja lämmintä auringon paahtaessa koko parhaan päivän.  Matkustimme tällä kertaa Balakan ja Ntcheun kautta, joten mahtavat vuoristomaisemat hivelivät silmää ja mieltä Mosambikin rajalla. Majoitumme Korea Garden Lodgessa, vanhassa kaupungissa, joka on osoittautunut viihtyisäksi paikaksi.  Ruoka on hyvää ja sitä on riittänyt. Olemme kiertäneet nähtävyyksiä paikallisessa ohjauksessa ja nähneet mm. parlamenttitalon. Lepäilemme ja nautimme kaupunkilomasta.

Seuraavan kerran päivitämme blogiamme ehkä ensi viikon loppupuolella, joten siihen asti lukemisiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti