ti 22.5.
Täällä Malawissakin (Mangochissa) on
muuten Tampereen judon etäpiste. Näimme jokunen aika sitten Tampereen judon
verkkarit eräällä paikallisella, mutta vilahti niin nopeasti ohi, ettemme
ehtineet kysyä missä heidän dojonsa sijaitsee ;)
Lungwenassa on sitten vastaavasti Joen
Yawara ry. edustettuna, siellä on ainakin yhdellä mieshenkilöllä upea keltainen
t-paita. Ja, uusi omistaja pitää sitä rinta rottingilla. Syystäkin :)
Raportin kirjailupäivä, samoin kuin
eilinen ja edellisen viikon loppupäivät. Lähitulevaisuuden suunnittelua ja
tulevan viikonlopun Lilongwen matkailun ohjelman varmistelua.
Ke 23.5.
Lämpö hellii meitä edelleen eikä
talvesta ole tietoakaan, poikkeuksellista kuulemma tähän aikaan vuodesta.
Aamukahvit tnm:n nettikahvilassa, sillä muita kahvittelupaikkoja emme ole juuri
löytäneet. Torin lukuisten myyntikojujen kautta kotiin. Lounaaksi olemme viime
aikoina syöneet torin kojuista saatavia chipseja (upporasvassa paistettuja
perunalohkoja), kananmunaa ja salaattia. Mutta päivällisellä olemme saaneet
nauttia monipuolista hyvää afrikkalaista ruokaa Shire-joen rantahuvilalla made
by Jim. Siinä kalpenevat ravintoloiden ruuat. Kokki on kokkien kokki :)
Ennen päivällistä menimme hieman
epäilevin ja pelonsekaisin tuntein noutamaan tilaamiamme pukuja nuorelta miestailorilta.
Positiivinen yllätys jällen kerran ja onneksi meillä on nyt hieman
kasvunvaraakin.
to 24.5.
Matkalaukkujen pakkaamista Lilongwea
ajatellen. Vähän rapsaa ja irtolettejä. Tanja on ottanut asiakseen kannattaa
paikallista yrittäjyyttä istumalla viikon sisällä kaksi kertaa kampaajalla.
Hinta ei tosiaan kirpaise, noin kahden tunnin työ ja materiaalit 1 600 Mk,
eli noin 5 euroa. Lettejä, muttei rastoja. Olisi mukava kokeilla vielä
pikkusaparoita, mutta aika taitaa loppua kesken (ainakin tällä reissulla…).
Illalla Emman läksiäispartyt
vierastalolla.
pe 25.5. ja la 26.5.
Perjantai vierähtikin sitten mukavissa
matkustustunnelmissa Mangochista Lilongween. Tällä kertaa kellotimme pari tuntia
lyhemmän ajan kuin edellisellä ajanotolla, eli 7 tuntia melko tiivistä
yhdessäoloa. Rankkaa ja lämmintä auringon paahtaessa koko parhaan päivän. Matkustimme tällä kertaa Balakan ja Ntcheun kautta,
joten mahtavat vuoristomaisemat hivelivät silmää ja mieltä Mosambikin rajalla. Majoitumme
Korea Garden Lodgessa, vanhassa kaupungissa, joka on osoittautunut viihtyisäksi
paikaksi. Ruoka on hyvää ja sitä on
riittänyt. Olemme kiertäneet nähtävyyksiä paikallisessa ohjauksessa ja nähneet
mm. parlamenttitalon. Lepäilemme ja nautimme kaupunkilomasta.
Seuraavan kerran päivitämme blogiamme
ehkä ensi viikon loppupuolella, joten siihen asti lukemisiin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti