Public Holiday – pyhien luvattu maa :). Meidän täällä ollessa noita vapaapäiviä on sattunut kohdalle jo monia, nytkään emme tiedä miksi tätä kyseistä vapaapäivää vietetään.
Riikka
saateltiin aamulla bussiasemalle ja joukkoliikenneyhteyksille. Melko reipasta ja
villiä on tuo matkustavien asiakkaiden sisään heittäminen täällä Malawissa. Jos
ei ihan tarkkana ole, saattaa itse joutua eri autoon kuin matkatavaransa… Tanja
taitaa ottaa saman käytännön asiakkaiden hankinnassa kotiin palattuaan, Päivin
toimiessa sisäänheittäjänä. Lämpimistä ilmoista olemme nauttineet ja päivällä
kävimme syömässä hyvän lounaan Villa Tafikassa. Illalla tulevien viikkojen
ohjelman sopimista ja elämän ihmettelyä.
ti 15.5.
Aamusta jo
reippaasti opiskelutehtävien kimppuun ja torin kautta odottamaan päivällistä. Kävimme
tänään syömässä Emman luona Shire-joen rantahuvilalle, sillä heillä
kalustukseen kuuluu myös oma kokki. Ruoka oli parasta, mitä olemme täällä
syöneet ja taidammepa ottaa tavaksemme vierailla siellä niin usein kuin
mahdollista. Toki maksamme ruuastamme ravintolahintoihin verrattavan hinnan.
Tanja tilasi
paikallisen asun, mittojen ottaminen oli jo oma lukunsa, yhteisen kielen
puuttuessa mallin suunnittelukin jäi vähän avoimeksi. Jäämme odottamaan
mielenkiinnolla lopputulosta.
ke 16.5.
Mangochin
kuumuus tekee tehtävänsä, yöt nukumme vaihtelevalla menestyksellä. Tietysti
osansa unen laatuun on varmasti loppuaan kohti etenevällä harjoitteluvaihdolla,
pian olemme jo siellä koti-Suomessa ja pääsemme nauttimaan perheiden, ystävien
ja sukulaisten laatuajasta tehokkaasti :) Toivottavasti myös Suomen
suvesta, linnun laulusta ja kesäajasta yleensäkin. Monia asioita sieltä nousee
mieleen, joille ei ehkä ”normaalioloissa” osaa antaa arvoa. Koti-ikävä meillä kummallakin jo on. Kova.
Ajatuksemme
ovat siis jo kääntymässä kohti villiä Pohjolaa. Lake Malawi National Park ja
Lisumbvi ovat vielä kohteinamme ennen täältä poistumista. Lake Malawin National
Park on UNESCO:n listoilla koodilla ”World Heritage Site” –
“maailmanperintökohteet”. Alla linkeistä ensin yleistä maailmanperinnöistä sekä
Suomen kohteista ja sitten se meidän tuleva kohde Malawissa.
to 17.5. armoitettu pyhä Suomessa - muttei meillä
Aamiaisena
mandariineja, uppopaistettuja perunoita ja kananmuna. Tuoremehulla.
Lähikuppilasta. Kankaiden metsästystä, jaloittelua Shire-joella ja näimme
krokotiilin. Ihan elävän sellaisen, mutta oli niin nopea, ettei Päivin kamera
sitä kokonaan ehtinyt ikuistaa.
Sukat on sillä
makkaralla lentää se päivänkakkaralla, mulla kauas menolippu on, hyvää yötä ja huomenta, pakko matkustaa on jonnekin, joka päivä ja joka ikinen yö - Tie Up & Rock!
pe 18.5.12
Öiden
nukkumista/valvomisesta jatkamme entiseen malliin. Yritystä meillä kyllä
löytyy, mutta vaihtelevalla menestyksellä saamme levättyä. Tanja kävi aamulla
letityttämässä päänsä toistamiseen Päivin kierrellessä putiikkeja löytöjä
tehden. Paluumatkalla noudimme Tanjan National Dressin tailorilta ja pukuhan
oli aivan loistava! Todella siistiä työtä. Siitäpä uutta virtaa saatua uudet kankaat
kainaloon ja molemmille pukujen tekoon nuoren miestailorin luo. Nyt odotamme
sitten ensi keskiviikkoa, jolloin näemme lopulliset tuotokset. Toivottavasti :) Ja kohta matkamme jatkuu
sovitulle päivälliselle Shire-joen rantaviivalle.
Mielenkiintoinen tuo Unescon sivu. Kävin viime viikolla täällä http://whc.unesco.org/en/list/1005 ja jäi silloin vähän epäselväksi koko systeemi.
VastaaPoistaMukavaa loppureissua!
Zikomo - nautimme loppureissusta ;)
PoistaTanja ja Päivi