sunnuntai 26. helmikuuta 2012

Kumppanuuspöydässä


Tapasimme kv-vaihtomme yhteistyötaho Crash ry:n edustajat Kirsin ja Helin sunnuntai-iltana (26.2.)  Pasilassa.
Tulevan matkamme ja kv-vaihdon suunnitteluilta sai sopivan alun: olimme sopineet tärskyt Pasilan asemalle 13.47, jolloin aikataulun mukaan Joensuusta tuleva juna olisi asemalla. Päivi sapui Pasilaan alkuperäisestä aikataulusta vain kolme tuntia myöhässä - Tanja oli Vantaalla jo valmiina. Junan odottelu ja VR:n aikatauluissa pysymisen vaikeudet olivat varmasti vain hyvää valmistelua tulevaan, ehkä ei niin aikataulutettuun elämään tai toisenlaiseen aikataulutukseen :)  
Istuimme iltaa Käpylässä suunnitellen tulevia projekteja Malawissa, Pemphero Children's Foundation kansalaisjärjestössä Mangochin maakunnassa, Lungwenassa. Keskustelimme vilkkaasti ja saimme hyvin rajattua ja poimittua olennaisia asioita syventävään harjoitteluumme sekä opinnäytetyön aihepiiriin. Illalla vielä ennen nukahtamista pidimme Päivin kanssa oman parlamentin; pohdimme monimuotoisten kouluprojektien työskentelyn keskeisiä käsitteitä, projektien rajaamista, erottamista toisistaan ja niiden sijoittumista sosiaalialan työn viitekehyksissä ja rajapinnoissa. Mitään ei ole tietenkään vielä lyöty lukkoon, eli lopulliset valinnat ja toteutukset varmistuvat vasta, kun olemme perillä Lungwenassa ja päässeet keskusteluyhteyteen  sekä näkemään ja kokemaan paikallista toimijuutta ja pempherolaisten arkea.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti