lauantai 25. helmikuuta 2012

Matkakuumetta, vai?

Saavuin eilen Vantaan Koivukylään siskoni perheen luo. Viimeiset päivät  Pohjois-Karjalassa ennen matkaan lähtöä olivat hyvin hektiset, pakkaaminen Malawia ja sukulaisreissua varten tuntuivat sujuvan lennossa. Olen täällä Koivukylässä tehnyt muutaman välitarkastuksen mahdollisista olennaisista puuttuvista vaihtoon tarvittavista varusteista, ja onnekseni mitään olennaista ei ainakaan vielä näytä puuttuvan... Passi on, liput on, ja luottokorttikin löytyy. Eli, tarvittaessa näilläkin jo pärjää :)
Päivin kanssa olemme soitelleet ja pitäneet toisemme ajan tasalla matkavarusteista ja mukaan otettavista opiskelumateriaaleista tuliaisineen. Päivi junailee itsensä huomenna Pasilaan, jossa tapaamme, ja josta jatkamme yhdessä työharjoitteluvaihtomme yhteistyötahon, Crash ry:n, edustajien luo suunnittelemaan meidän work placement periodia.
Meillä on Päivin kanssa melko selkeät sävelet tulevasta, siltä osin kuin me voimme siihen vaikuttaa. Olemme valmistautuneet matkaan mahdollisimman hyvin, tehneet jaksottaista suunnitelmaa työharjoitteluvaihtoa ja muita siihen liittyviä opiskeluprojekteja varten. Yritämme  myös pitää kiinni ja muistuttaa toinen toisiamme siitä  tärkeästä asiasta, että meidän tulee Afrikassa elää, kokea, nähdä ja tuntea - muutakin kuin "vain" syventävä kv-harjoittelu. Tämä  työharjoitteluvaihtokokonaisuus tulee olemaan kuitenkin ainutlaatuinen kokemus meidän elämämme helminauhassa. Me emme vielä tiedä, mikä meitä odottaa, ja hyvä niin, mutta saamme varmasti kokea elämämme seikkailun!
Malawissa majoitumme ensin pari yötä Kiboko town hotellissa, josta maaliskuun ensimmäisenä päivänä siirrymme Mangochin maakuntaan Lungwenaan. Siis, jos matkamme etenee alkuperäisen suunnitelman mukaan Ü
Ruuan tuoksu leijailee keittiöstä, joten poistun syömään - tämä on muuten ollut minulle yksi "projekti", olen syönyt ennen matkaa erityisen hyvällä ruokahalulla mitä vaan ja melkein milloin vain... Olenkin päättänyt mittauttaa itseni ennen ja jälkeen matkan - so nice and womanly:) - eli kilot paukkuvat muuallakin kuin matkalaukuissa lentokoneen ruumassa ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti