perjantai 18. toukokuuta 2012

Rocka loss ilivet :)

ma 14.5. Public Holiday
Public Holiday – pyhien luvattu maa :). Meidän täällä ollessa noita vapaapäiviä on sattunut kohdalle jo monia, nytkään emme tiedä miksi tätä kyseistä vapaapäivää vietetään.

Riikka saateltiin aamulla bussiasemalle ja joukkoliikenneyhteyksille. Melko reipasta ja villiä on tuo matkustavien asiakkaiden sisään heittäminen täällä Malawissa. Jos ei ihan tarkkana ole, saattaa itse joutua eri autoon kuin matkatavaransa… Tanja taitaa ottaa saman käytännön asiakkaiden hankinnassa kotiin palattuaan, Päivin toimiessa sisäänheittäjänä. Lämpimistä ilmoista olemme nauttineet ja päivällä kävimme syömässä hyvän lounaan Villa Tafikassa. Illalla tulevien viikkojen ohjelman sopimista ja elämän ihmettelyä.

ti 15.5.
Aamusta jo reippaasti opiskelutehtävien kimppuun ja torin kautta odottamaan päivällistä. Kävimme tänään syömässä Emman luona Shire-joen rantahuvilalle, sillä heillä kalustukseen kuuluu myös oma kokki. Ruoka oli parasta, mitä olemme täällä syöneet ja taidammepa ottaa tavaksemme vierailla siellä niin usein kuin mahdollista. Toki maksamme ruuastamme ravintolahintoihin verrattavan hinnan.

Tanja tilasi paikallisen asun, mittojen ottaminen oli jo oma lukunsa, yhteisen kielen puuttuessa mallin suunnittelukin jäi vähän avoimeksi. Jäämme odottamaan mielenkiinnolla lopputulosta.

ke 16.5.
Mangochin kuumuus tekee tehtävänsä, yöt nukumme vaihtelevalla menestyksellä. Tietysti osansa unen laatuun on varmasti loppuaan kohti etenevällä harjoitteluvaihdolla, pian olemme jo siellä koti-Suomessa ja pääsemme nauttimaan perheiden, ystävien ja sukulaisten laatuajasta tehokkaasti :) Toivottavasti myös Suomen suvesta, linnun laulusta ja kesäajasta yleensäkin. Monia asioita sieltä nousee mieleen, joille ei ehkä ”normaalioloissa” osaa antaa arvoa.   Koti-ikävä meillä kummallakin jo on. Kova.

Ajatuksemme ovat siis jo kääntymässä kohti villiä Pohjolaa. Lake Malawi National Park ja Lisumbvi ovat vielä kohteinamme ennen täältä poistumista. Lake Malawin National Park on UNESCO:n listoilla koodilla ”World Heritage Site” – “maailmanperintökohteet”. Alla linkeistä ensin yleistä maailmanperinnöistä sekä Suomen kohteista ja sitten se meidän tuleva kohde Malawissa.




to 17.5. armoitettu pyhä Suomessa - muttei meillä
Aamiaisena mandariineja, uppopaistettuja perunoita ja kananmuna. Tuoremehulla. Lähikuppilasta. Kankaiden metsästystä, jaloittelua Shire-joella ja näimme krokotiilin. Ihan elävän sellaisen, mutta oli niin nopea, ettei Päivin kamera sitä kokonaan ehtinyt ikuistaa.

Sukat on sillä makkaralla lentää se päivänkakkaralla, mulla kauas menolippu on, hyvää yötä ja huomenta, pakko matkustaa on jonnekin, joka päivä ja joka ikinen yö - Tie Up & Rock!

pe 18.5.12
Öiden nukkumista/valvomisesta jatkamme entiseen malliin. Yritystä meillä kyllä löytyy, mutta vaihtelevalla menestyksellä saamme levättyä. Tanja kävi aamulla letityttämässä päänsä toistamiseen Päivin kierrellessä putiikkeja löytöjä tehden. Paluumatkalla noudimme Tanjan National Dressin tailorilta ja pukuhan oli aivan loistava! Todella siistiä työtä. Siitäpä uutta virtaa saatua uudet kankaat kainaloon ja molemmille pukujen tekoon nuoren miestailorin luo. Nyt odotamme sitten ensi keskiviikkoa, jolloin näemme lopulliset tuotokset. Toivottavasti :) Ja kohta matkamme jatkuu sovitulle päivälliselle Shire-joen rantaviivalle.

2 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen tuo Unescon sivu. Kävin viime viikolla täällä http://whc.unesco.org/en/list/1005 ja jäi silloin vähän epäselväksi koko systeemi.

    Mukavaa loppureissua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Zikomo - nautimme loppureissusta ;)

      Tanja ja Päivi

      Poista