tiistai 28. helmikuuta 2012

Perillä Lilongwen sykkeessä, +27 asteen lämmössä

Kuva kertoo kaiken...
Aamulla ennen koneelle siirtymistä Helin kotona, hieman kutinaa tulevasta lähdöstä ja odottamisen ihanuutta. Päivin poika Harri tuli hakemaan meidät ja vei kentälle. Pysähdyimme matkalla nauttimaan Jumbossa härkäiset annokset ja Tanja osti laukkuun sitomisvyön. Kentällä olimme hyvissä ajoin, eli klo 15. Tarkkasilmäinen ja matemaattisesti lahjakas Finnairin lentokenttävirkailija huomasi laukuissamme ”pientä” ylipainoa, joten jouduimme tiukkaan puhutteluun, mutta selvisimme kuitenkin ylipainoista hyvässä hengessä keskustelemalla.



Lennot sujuivat suunnitellusti, ainoastaan ensimmäinen lento lähti puolisen tuntia myöhässä, koska Frankfurtin kentällä ollut lakko aiheutti lähtöaikaan muutoksen.

Selvisimme kunnialla kaikista kenttien siirtymävaiheista erilaisine sky lineineen… South African Airwaysin lennot olivat todella miellyttäviä kokemuksia – suosittelemme lämpimästi! Lentojen henkilökunta oli ystävällistä ja asiakaspalveluhenkistä, myös naiset mukaan lukien ;)


Vuorokauden matkustaminen vaatii kuitenkin veronsa, Nukku-Matti kiersi meidät viime yönä aika kaukaa, joten päädyimme muuttamaan Lungwenaan lähtöpäivää perjantaille. Sen verran jaksoimme kentältä saavuttua shoppailla, että olemme näyttäytyneet paikallisille ja hankkineet vettä ja prepaid-liittymän paikallista yhteydenpitoa varten.

2 kommenttia:

  1. Hei

    Hienoa kuulla, että olette jo lähes perillä ja että matka sujui hyvin. Kysäisen vielä, voinko laittaa linkin blogiinne kv-moodleen? Antoisaa oleskelua Afrikassa.
    Riitta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hei vaan. Kyllä vaan blogin voi laittaa kv-sivuille, josko muutkin kiinnostuisivat tästä pienestä maasta. Orientoituminen paikalliseen kaupunkikulttuuriin on alkanut...

      Poista